Sunday, May 27, 2012

coming back to sense..

Dah lame x jenguk blog sendiri.. rindu plak rsenye
bnyk btol kejadian yg berlaku dlm diri nie,
tak sorg pun paham akan keadaan ku.. 
tp walaupun begitu.. aku tetap yakin dgn kesetiaan dan kebaikan Allah untuk sentiasa bersamaku..

sekarang dah 22thn ingatkan semakain lama hidup semakin baek.. tetapi itu sume ibarat ombak yg sentiasa naik dan turun.. semua perkara pun begitu..
sebelum bercakap tentang org lain.. atau pun xpayah sibuk pasal org lain..
sbb terpulanglah mcmne diorg nk hidup
baek aku reflect diriku sendiri.. mampukah aku berdepan dgn Allah setiap hari.? 
sudah cukup kah ibadah yg ku menabung.??
akan dosa2x yang telah aku lakukan.. 
walaupun telah bnyk kesalahan yg telah aku lakukan ttp xbermakna aku x boleh berubah..
setiap anak adam ada kelebihan dan kekurangan nya
itu aku sedar, itu semua org tahu, itu satu dunia setuju..

tetapi "i may have done something terrible, but that doesn't make me a terrible person" 
there must be A reason for something to happen right?
tak sepatutnye org lain menilaiku dgn mendengar cerita drpd org lain..
kalau ada yg tak kena, tak puas hati, ada amasalah, dan rasa saye nie salah..
terus sahaja berjumpa pada asaya.. terus sahaja bertanya kepada saya..
klu nk mempercayai kata2x kata org lain tentang diri saya.. atau pun tentang apa yg telah saya buat..
cuba dengar tentang perkara yg sama daripada mulut saya sendiri..
heiii.. "coins have more than 2 faces la" ...
islam pun akan mendengar penjelasan daripada kedua2x belah pihak..

jika nak buat sesuatu keputusan.. bukannya dgn cara membuta tuli..
iainya dengan cara soal selidik terlebih dahulu..
mencari kata persetujuan yang satu untuk mencari kebenaran dihujung perbahasan.. 
bukannya dengan cara sebaliknye..

No comments:

Post a Comment